Site Overlay

Co to jest dobry content, czyli content marketing w pigułce

Na pewno wiesz, że content is king. Wiesz także, że treści mają rezonować, angażować, wzbudzać emocje i wspierać sprzedaż. Na pewno wiesz już także, że dobry kontent to podstawa marketingu internetowego. Ale tak w zasadzie… to co to jest ten magiczny „dobry kontent”?

Dobry = przydatny

Podstawowym kryterium, którym użytkownicy czy potencjalni klienci określają kontent, jest jego przydatność. W Internecie najczęściej poszukujemy informacji i rozwiązań problemu. Dlatego treść musi być tak skonstruowana, by odpowiadała na potrzeby klientów i podawała im odpowiedzi na pytania. Jak sprawdzić, czy to naprawdę działa?

Warto zrobić analizę trendów w Google Trends i sprawdzić, jakie zapytania pojawiają się najczęściej. Możesz także… podejrzeć konkurencję. Zebranie kilkunastu, nawet kilkudziesięciu tematów i pytań, wokół których musisz zbudować tematykę swoich treści nie powinno zająć ci wiele czasu.

content

Dobry = zrozumiały

Tego punktu chyba nikt nie musi tłumaczyć. Kontent koniecznie musi być zrozumiały dla użytkowników. Napisany językiem dostosowanym do odbiorców, którzy przecież nie muszą być ekspertami w danej dziedzinie.

Kryterium „zrozumiałości” dotyczy także sposobu przedstawienia treści. Powinna być podzielona na paragrafy, by łatwiej było wyszukać informacje. Świetnie sprawdzają się wszelkie infografiki, ponieważ graficzne przedstawienie danych lepiej zapada w pamięć.

Dobry = intrygujący

W sieci jest mnóstwo treści. A ¾ z nich są powieleniem tych wcześniejszych. Tak naprawdę w wielu przypadkach nie wymyślisz nic nowego, ale możesz ugrać zaintrygowaniem czytelników i odbiorców. Jak to zrobić?

Wymyśl jakąś nowatorską, nowoczesną formę. Zainteresuj swoich klientów sposobem przedstawienia treści, ciekawymi rysunkami, być może kontrowersyjnym tytułem lub nietypową zajawką na Facebooku. Wszystko działa.

Dobry = oryginalny

A w związku z tym, że treści jest dużo i są ciągle powielane… Spróbuj wymyślić coś oryginalnego! Postaraj się, by w każdym tekście znalazł się jakiś „smaczek”, chociaż jeden. Jeśli robisz listy rozwiązań jakiegoś problemu, postaraj się, by choć jedno było nowatorskie, niespodziewane lub ciekawe.

Oryginalny kontent to także oryginalne zdjęcia i infografiki. Nie kopiuj, puść wodze fantazji i włącz kreatywność. Na pewno wymyślisz coś, czego jeszcze nie było.

Dobry = skuteczny

Pozostałe elementy wskazywały, co to jest dobry kontent z perspektywy użytkownika, teraz czas na określenie z perspektywy przedsiębiorcy.

Dobry kontent to taki, który naprawdę skutecznie przyciąga użytkowników i klientów. Dlatego dokładnie analizuj dane demograficzne o obserwatorach twoich stron i profili w SM. To skarbnica wiedzy, która pomoże ci dopasować kontent do klientów. Zwróć uwagę także na to, które teksty są najchętniej czytane i najmocniej oddziaływują. To ważna wskazówka.

Dobry = przyjazny dla Google

Na koniec coś bardziej technicznego. Content marketing to nie tylko treść skierowana do czytelnika, to także działania SEO. Dobry kontent to taki, który jest przyjazny i dla czytelnika, i dla algorytmów Google.

Schematyczne teksty i niezdarnie wplecione słowa kluczowe to jednak nienajlepszy pomysł. Jeśli musisz wybierać między oczekiwaniami klientów a oczekiwaniami silników wyszukiwarek, zawsze postaw na to pierwsze. Najczęściej jednak można znaleźć złoty środek.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

1 thought on “Co to jest dobry content, czyli content marketing w pigułce

  1. Zgodzę się chyba ze stwierdzeniem, że dobry = przydatny. Ludzie poszukują coraz częściej informacji, które precyzyjnie odpowiadają na ich zapytania. Użytkownicy już nie pytają ogólnie – coraz częściej użytkownik poszukuje ściśle określonej informacji. Zatrzymuje się na dłużej tam, gdzie znajduje odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *