Site Overlay

Jak prowadzić blog firmowy, by czerpać z niego maksimum korzyści

Powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy, jest mnóstwo. Trudno je wszystkie wymienić – lista zaczyna się od tych oczywistych, jak zwiększenie ruchu na stronie, możliwość linkowania zewnętrznego, łatwiejszy kontakt z klientem. Warto jednak mieć na względzie to, że samo prowadzenie bloga nie przełoży się na sukces, jeśli nie będziesz wiedzieć JAK to zrobić.

 

Wartościowe treści przede wszystkim

Blog firmowy ma być wizytówką twojego przedsiębiorstwa. Ma sprawiać, że wzrośnie zaufanie do twojej marki a ty zaczniesz być postrzegany jako autorytet w swojej dziedzinie. Czy trudno to uzyskać? Cóż, tak – zaufanie buduje się długo. Wartościowe treści mają ci tylko w tym pomóc.

Powinny być merytoryczne, ale jednocześnie napisane w sposób zrozumiały dla czytelnika. Więcej, powinny także interesować, zaciekawiać, odpowiadać na potrzeby, pytania i kłopoty klientów. Nie muszą być długie, ale powinny być konkretne i naprawdę na wysokim poziomie. W dobie Internetu wypełnionego trocinowatymi tekstami i niczym, te naprawdę wartościowe wybijają się na wyżyny.

blog firmowy

Nie pisz tylko o marce

Wartościowe treści to takie, które najbardziej interesują czytelników. A to oznacza, że nie możesz pisać wyłącznie o marce, swoich usługach i tym podobnych. Na blogu jest na to miejsce, ale szczegółowy opis oferty umieść raczej na stronie firmowej.

W swoich tekstach zaciekawiaj casestudy, dawaj listy możliwości, porównuj różne produkty. Wyjdź od problemu i podawaj sprawdzone, oryginalne i skuteczne sposoby na ich rozwiązanie. Twoje produkty czy usługi mogą być jednym z nich, ale nie jedynym. Spraw, by tekst był skarbnicą wiedzy i wskazówek dla użytkowników. Dzięki temu będzie po prostu ciekawszy i bardziej przydatny dla klienta.

Aktualizowanie i regularne publikowanie nowych tekstów

Nie ma nic gorszego niż zastoje w dodawaniu treści. Regularna publikacja nowych tekstów to podstawa, by ruch na stronie nie ustawał. Możesz stworzyć newslettery, które będą przypominały czytelnikom o nowych treściach i zachęcały do ich przeczytania. To gwarantuje, że ciągle będą pojawiały się nowe odsłony. A to znów bezpośrednio przekłada się na liczbę klientów i osób zainteresowanych twoimi usługami.

Nie zapomnij także o aktualizowaniu treści. Stare teksty żyją swoim życiem, więc jeśli coś zmieniłeś w ofercie lub zmieniły się okoliczności a podane informacje są nieaktualne, pamiętaj, by je pozmieniać. Dzięki temu wszystkie treści będą ważne i przydatne dla czytelników.

Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym

To samo dotyczy linków wewnętrznych. Martwe linki, które nie odnoszą do artykułów to duży błąd, który zniechęca klientów do eksplorowania twojej strony.

Dobrze przygotowane linkowanie wewnętrzne, cała sieć odnośników, które prowadzą do różnych podstron, uzupełniających wpisów, oferty czy produktów – to podstawa, by blog firmowy spełniał swoje zadanie i przyciągał klientów na dłużej. Jeśli jeden tekst zachęci czytelnika do dalszego poznawania twojej oferty, tym lepiej. Lepiej zapadniesz mu w pamięć. Więcej czasu na stronie zwiększa szansę na zakup czy skorzystanie z twojej oferty i sprawi, że dla algorytmów Google strona będzie widziana jako bardziej atrakcyjna. A to nie do przecenienia.

Techniczna i graficzna strona bloga

Nic tak nie odpycha, jak niedziałająca strona. No, chyba, że brzydka i niefunkcjonalna strona. Treści to jedno, ale sam mechanizm i graficzna szata bloga są bardzo istotnymi elementami. Zadbanie o grafikę to rozwiązanie, które nie tylko sprawia, że czytelnicy chcą wracać na twojego bloga. To także sposób na przedstawienie marki jako profesjonalisty. Blog to twoja najważniejsza wizytówka.

Techniczna strona bloga także ma znaczenie. Najlepszym sposobem na zmniejszenie liczby czytelników są niedziałające przyciski, puste odnośniki i ciągły proces ładowania się strony. Jeśli jeszcze dołożysz do tego zdjęcia z darmowych stocków, niezbyt atrakcyjne grafiki i błędy językowe…  Jeśli zależy ci na profesjonalnym działaniu, koniecznie zainwestuj w dobrego grafika, informatyka i copywritera. Zaufanie specjalistom zwróci się z nawiązką.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *