Site Overlay

Na czym polega specyfika kampanii marketingowych dla kancelarii prawniczej?

Kancelarie prawnicze, tak jak cała branża działają w określonych warunkach prawnych. Adwokaci, radcy prawni czy notariusze mają zakaz reklamowania swojej działalności. Działania promocyjne ograniczają też zasady etyki zawodowej. Czy więc prawnik zdany jest tylko na szczęśliwy traf i wyrobienie sobie przez lata głośnego nazwiska? Na szczęście nie. Poniżej przedstawiamy kilka metod realizowania kampanii marketingowych w branży prawniczej.

Strona internetowa i jej pozycjonowanie

Usług prawniczych nie można reklamować, ale informować o nich można już jak najbardziej. Dlatego prowadzenie dobrze zaprojektowanej strony internetowej jest jednym z fundamentów prowadzenia kampanii w Internecie. Wygląd strony powinien być nowoczesny i atrakcyjny, a nawigacja prosta. Aby strona dotarła do jak największej liczby odbiorców, powinna być odpowiednio wypozycjonowana. Aby tak się stało podejmuje się czynności SEO, które optymalizują stronę względem algorytmów wyszukiwarek. Ważnym elementem pozycjonowania jest także publikacja wartościowych treści na stronie i nie tylko.

Content marketing

Publikowanie wartościowych treści w kampaniach prawniczych jest ważne potrójnie. Po pierwsze może skutecznie informować o działaniach kancelarii. Po drugie wpływa na pozycjonowanie strony. Wreszcie, po trzecie może wpłynąć bardzo pozytywnie na wizerunek kancelarii. Publikując teksty branżowe np. na firmowym blogu można zyskać wiarygodność, a w miarę upływu czasu, zyskać miano eksperta. Odpowiednie teksty można publikować na portalach branżowych, co jeszcze bardziej powinno poszerzyć krąg odbiorców.

Media społecznościowe i marketing szeptany

Działania w ramach marketingu treści można tez pośrednio realizować w mediach społecznościowych, np. zapraszając na swoim profilu do przeczytania swojego artykułu. Prawidłowe prowadzenie profilu jest kolejnym ważnym elementem w strategii marketingowej. Regularne i ciekawe wpisy pozwolą na powiększenie grona odbiorców. Media społecznościowe mogą być tez wykorzystane do tzw. „szeptanki”, czyli wpisów polecających daną kancelarię. Aby wszystko było w pełni legalne wpisy te powinny informować o usługach i mocnych stronach kancelarii. Można je publikować na forach, portalach i w mediach społecznościowych, czyli wszędzie tam gdzie toczy się dyskusja na konkretny prawniczy temat.

Aby jak najlepiej poprowadzić kampanię i skutecznie skoordynować wszystkie powyżej zaprezentowane działania, najlepiej rozpocząć współpracę z profesjonalną agencją marketingową. Nic nie będzie pozostawione przypadkowi, a skuteczna kampania będzie gwarantowana.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 4]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *