Site Overlay

O czym (nie) pisać na blogu firmowym?

Tytułowe pytanie zadaje sobie wielu pracowników i właścicieli firm. Wiadomo, że na blogu firmowym „trzeba” coś publikować. Ale co by to miało być? I kto powinien pisać firmowego bloga?

Po pierwsze: czy muszę pisać firmowego bloga?

Czy wiesz, że strony, na których znajduje się dział „blog”, mają o 434 proc. więcej wyników w Google niż te, które ograniczają się do działu „ o firmie” czy „kontakt”? Dodatkowo firmy, które mają blog, uzyskują o 97 proc. więcej linków do swojej strony.

Dlaczego to ważne? Większa obecność w sieci to większa szansa, że ktoś znajdzie i odwiedzi stronę – czyli więcej potencjalnych klientów. Poza tym rosną szanse, że strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwań dla zapytań, które interesują Twoich klientów.

Po drugie: o czym pisać na firmowym blogu?

W związku z tym treści na firmowym blogu powinny być ciekawe, a jednocześnie powiązane bezpośrednio z tym, czym zajmuje się firma. Na przykład firma, która projektuje strony internetowe, może umieszczać wpisy o tym:

  • czy trzeba mieć dział blog na stronie firmowej?
  • Jakie są najlepsze darmowe szablony dla stron firmowych?
  • Czy trzeba umieć kodować, by założyć stronę?

W takich treściach można subtelnie umieszczać zachęty do zapoznania się z produktami lub usługami firmy. Jeśli celem jest tylko zwiększenie ruchu na stronie, treści mogą odpowiadać na popularne w sieci pytania:

  • jak zrobić GIF?
  • Jak zmniejszyć zdjęcie?

Trzeba tylko pamiętać, że wówczas ruch będzie duży, ale większość osób czytających poradnik nie będzie zainteresowana usługami firmy.

Po trzecie: alternatywy dla firmowego bloga

Nie każdy lubi i umie pisać. Na szczęście dziś rozkwit przeżywają inne formy content marketingu. Tak – zdjęcia na Instagramie, filmy na Youtubie, a nawet memy to też treści. Szczególnie filmy są popularne, bo pozwalają w poradnikowej, krótkiej formie dać odpowiedzi na ważne pytania, a przy okazji zbudować pozycję eksperta.

Nadal nie jesteś pewien, co pisać na firmowym blogu? Skontaktuj się z nami – chętnie zdejmiemy z Ciebie ten obowiązek. A może zaplanujemy wspólnie inne działania i będziesz mógł na zawsze zapomnieć o tym przykrym obowiązku?

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *