Blog może być skutecznym narzędziem content marketingowym, pod warunkiem, że spełnia kilka kryteriów. Publikowane treści muszą być nie tylko ciekawe i wartościowe pod kątem merytorycznym, ale powinny także wspierać działania pozycjonujące. Ile tekstów na bloga potrzebujesz i jakiej powinny być one długości. Przygotowaliśmy krótki poradnik.
Tajemnice firmowego bloga
Zastanawiacie się, jak prowadzić bloga firmowego? Nie istnieje jedna, uniwersalna recepta na sukces, jednak są warunki, które powinniśmy spełnić, żeby mieć szansa na wymierne korzyści z content marketingu. Podstawowym wymogiem wspólnym dla wszystkich planujących prowadzić działania blogowe jest jedna ważna kwestia – wpisy powinny pojawiać się regularnie. Przez długie przerwy w publikowaniu zwyczajnie tracimy czytelników.
Na etapie planowania założenia bloga warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, m.in. po co właściwie to robimy, o chcemy osiągnąć oraz założyć częstotliwość publikacji. Cel publikacji ma znaczący wpływ na formę i ilość postów.
Ile tekstów na bloga potrzebujesz?
Średnia długość życia w sieci wpisu blogowego to dwa lata, podczas gdy w mediach społecznościowych ten cykl wynosi kilka minut. Tego typu działania to, więc świetna inwestycja w przyszłość, która będzie procentowała przez długi czas. Ile jednak tekstów na bloga potrzebujemy, żeby nasza działalność była efektywna. Dokładna ilość niezbędnych tekstów jest w dużym stopniu uzależniona od branży, dlatego nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. Jednak minimum, które zagwarantuje nam rezultaty w wynikach to przynajmniej średnio 50 – 200 wpisów. Wszystko uzależnione jest od specyfiki branży i działań konkurencji. Na start powinniśmy spróbować opublikować na blogu, jak najwięcej tekstów w określonych odstępach czasu, co pozwoli przyśpieszyć rezultaty. Kiedy już osiągniemy podstawowe minimum możemy przystąpić do regularnych , miesięcznych publikacji, których minimalna ilość powinna wynosić średnio 8 w miesiącu.
A co zrobić, kiedy nie mamy czasu lub umiejętności do realizacji tego zadania? Warto wówczas zatrudnić agencję content marketingową, która naszego bloga odda w ręce profesjonalnych copywriterów tworzących inspirujące, ciekawe i merytorycznie wartościowe treści.
Większośc osób myśli, że blog to tylko hobby, albo zajęcie dla influencerów. A tu jest tyle zastosowań, że każdemu się przyda.