Pisanie tekstów pozornie wydaje się zajęciem dość prostym. Jednak tworzenie artykułów, które mają określone cele sprzedażowe to już dużo większe wyzwanie. Dlatego znalezienie osoby, która zajmie się kreowaniem firmowego contentu często sprawia wiele trudności. Dobry copywriter, czyli jaki? Mamy dla Was garść wskazówek.
Copywriting to dziedzina prężnie rozwijająca się w dobie content marketingu. Dlatego właściciele biznesów z sektora e-commerce, czy działy marketingu internetowego wielkich korporacji coraz częściej szukają pracowników, którzy kompleksowo zajmą się tworzeniem treści dla ich firm. Jednak wbrew pozorom znalezienie odpowiedniej osoby na to stanowisko nie jest zadaniem łatwym łatwym. Dlatego przygotowaliśmy krótkie zestawienie cech, które powinien posiadać copwyriter.
Kreatywny i dokładny copywriter pilnie potrzebny
Kreatywność to jednak z naczelnych cech skutecznego tekściarza. Nie ma w tym nic zaskakującego, bo nudnych i tendencyjnych tekstów nikt nie będzie chciał czytać. Dlatego copywriter powinien być przede wszystkim twórcą i wizjonerem. Jednocześnie niezbędna jest swobodoa w operowaniu słowem oraz dbałość o poprawność językową. Bo nawet najbardziej kreatywne teksty nie spotkają się z zainteresowaniem, jeśli będą napisanie niechlujnie lub niepoprawnie.
Rzetelny, terminowy, a przede wszystkim ciekawy świata
Większość zawodowych copywriterów specjalizuje się w ściśle określonych dziedzinach, jednak znaczna część osób pracujących w tym fachu pisze niemal na każdy temat. Dlatego w tym drugim przypadku tak istotna jest dociekliwość oraz umiejętność przeprowadzenia dokładnego reserachu. Ponadto terminowość w tym modelu pracy jest cechą niemal priorytetową. Wszelkie opóźnienia i niedotrzymywanie terminów mogą, bowiem wpływać nie tylko zakłócać płynność firmowych publikacji, ale również skutecznie utrudniać wdrożenie strategii SEO.
Dobry, czyli skrupulatny
Copywriter realizujący efektywne strategii markeitngu online powinien być nie tylko kreatywny, ale równocześnie posiadać umiejętność analitycznego myślenia. Bowiem tylko dobry contentowy streteg będzie w stanie stworzyć teksty porywające tłum internautów, a tym samym podbijające rynek e-commerce.
Zdolny i skuteczny copywriter to niezwykle ważny element systemu pracowniczego każdego sklepu online oraz firmy prowadzącej działania w zakresie marketingu online. Dlatego szukając osoby, które powierzymy tworzenie tekstów w imieniu naszej marki przeprowadźmy skrupulatną selekcję, dzięki której uda nam się wyłonić najlepsze kandydata na to stanowisko.
Praca copywritera wcale nie jest taka prosta jakby się wydawało. Nie każdy, kto umie pisać, może nim zostać. Dlatego dobry copywriter jest na wagę złota. Wiem, bo sama kiedyś to robiłam, przez kilka lat.