W sprzedaży każdy lead jest na wagę złota. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Dzięki nim skracamy drogę dotarcia do klientów i możemy realizować strategie generowania sprzedaży. Czym są dla wielu magicznie brzmiące leady i jak je efektywnie pozyskiwać? Zapoznajcie się z naszym tekstem, a Wasze słupki konwersji poszybują w górę.
Trochę teorii
Zacznijmy od początku, czyli od definicji. W ujęciu teoretycznym lead to kontakt, co do którego możemy domniemywać, że jest zainteresowany naszą ofertą. Czyli w skrócie każdy potencjalny klient zostawiający nam dane kontaktowe. Co jest niezwykle istotne lead powinien zawierać określone informacje, które mogą ułatwić proces sprzedaży. Elementy leada przydatnego w Waszej firmie powinien, więc opracować dział sprzedaży w porozumieniu z działem marketingu.
Lead? Ale po co?
Lead generation, czyli pozyskiwanie leadów sprzedażowych to niezwykle istotny element rozwoju każdej firmy. Dlaczego? Przede wszystkim, dlatego że pozyskane kontakty zwiększają skuteczność naszych działań sprzedażowych i marketingowych. Ponadto pozwalają zautomatyzować wiele procesów oraz optymalizować koszty działań reklamowych.
Nawiąż kontakt!
Jak skutecznie pozyskiwać leady? Proces ten powinien być oparty na spójnej i konsekwentnie realizowanej strategii. Wśród działań, które pozwalają pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów są choćby takie procesy marketingowe, jak pozycjonowanie strony internetowej, czy reklamy Google Ads. Niezwykle skutecznym narzędziem z zakresu lead generation jest e-mail marketing( newsletter) oraz działania w social mediach. Warto również zadbać o optymalizację strony pod kątem UX, bowiem klient, który jest na naszej stronie z wielkim prawdopodobieństwem nie znalazł się na niej przypadkiem.
Niezwykle istotne są również same przyciski Call to Action, które powinny generować wykonanie przez użytkownika oczekiwanej przez nas reakcji. W wyborze najbardziej efektywnej kreacji przycisków pomogą testy AB. Czasami drobna zmiana kolorystyczna lub fontu może okazać się istotnym czynnikiem wpływającym na ilość konwersji. Każda firma jest odrębną historią, dlatego wybranie odpowiednich narzędzi do pozyskiwania leadów dla naszej powinno odbyć się na podstawie prób i analiz uzyskanych wyników. Te rozwiązania, które są efektywne w jednej branży ,w innej mogą okazać się nieskuteczne.