Site Overlay

Jak prowadzić blog firmowy? Kilka strategii

Nie ulega wątpliwości, że blog firmowy to jeden z najlepszych sposobów na wypozycjonowanie treści w wyszukiwarce. Na dodatek jest to jedna z najlepszych metod na nawiązanie relacji z klientami i przedstawienie im swojej idei. Zanim jednak zaczniesz, musisz określić sobie, jak będzie wyglądał twój blog. Jest kilka skutecznych strategii na to, by blog firmowy przynosił maksymalne zyski. Przedstawiamy je wszystkie.

nowoczesny blog

Blog jako podstrona strony głównej

Część blogów firmowych funkcjonuje po prostu jako podstrona strony firmowej. Publikowane na niej treści są zatem powiązane mocno z firmą, jej funkcjonowaniem lub produktami, czy wykonywanymi usługami. W każdej strategii mogą być wykorzystane w zasadzie podobne rodzaje wpisów, można je urozmaicać filmikami i zdjęciami.Najczęściej blogi firmowe funkcjonujące jako część strony głównej są tworzone do celów pozycjonowania. To treści blogowe są najlepsze do naszpikowania słowami kluczowymi, które wywindują witrynę w Google. Nie oznacza to jednak, że publikowane tam treści nie mają być wartościowe dla czytelnika.

Blog na stronie firmowej,czyli opowieść o marce

Bardzo często wykorzystywaną strategią na tworzenie blogów firmowych jest opowieść o marce. Kochamy Storytelling, ponieważ są ciekawsze i łatwiej zapamiętujemy zawarte w nich informacje. Storytelling to także najlepszy sposób na ocieplenie wizerunku marki.

Czasami na stronie firmowej nie ma miejsca, by opowiedzieć historię powstaną marki czy dogłębnie wyjaśnić, jakie inspiracje były przyczynkiem do jej stworzenia. Blog to do tego świetne miejsce. To także świetne miejsce na szersze omawianie aktualności, nowych pomysłów, produktów i usług. Warto to wykorzystać. Taki blog może posłużyć także do publikowania case studies lub maili od zadowolonych klientów.

Blog z DIY lub z innymi wskazówkami

Wiele firm na stronie firmowej decyduje się także założyć bloga, który będzie zbiorem wskazówek co do produkowanych/sprzedawanych produktów. Dla przykładu – markety budowlane lub sklepy z włóczkami prezentują DIY dla amatorów z wykorzystaniem swojego asortymentu, a sklepy ogrodnicze opisują, jak pielęgnować daną roślinę. To świetny sposób, by zaprezentować się jako autorytet i ekspert w danej dziedzinie.

Taki blog to bardzo rozbudowane FAQ. We wpisach może wyjaśnić, czym się kierować przy wyborze twoich produktów, pokazać ich montaż lub sposób zastosowania. Możesz także dokładnie omówić sposób, w jaki działasz – jak można się z tobą umówić, jak wygląda przebieg usługi.To najlepsza metoda na budowanie relacji z klientem. A na dodatek zoptymalizowane pod SEO wpisy to kilka dodatkowych punktów w wynikach wyszukiwania.

Blog jako osobna witryna

Zdarza się jednak, że blogi są osobną witryną, nie funkcjonują jako podstrona strony firmowej. Nie oznacza to, że między nimi nie ma powiązań – często wykorzystuje się linkowanie, które może podnieść stronę w wynikach wyszukiwania. Blog może także funkcjonować osobno i po prostu przybliżać czytelnikom funkcjonowanie jakiejś mało znanej branży czy nowatorską usługę, która wcześniej nie istniała na rynku na szeroką skalę.

Blog jako zbiór treści content marketingowych

Blogi są często wykorzystywane w celach pozycjonowania. Tworzy się stronę zewnętrzną, dobrze zoptymalizowaną pod SEO, na której umieszcza się linki do strony firmowej. To jedna ze strategii tak zwanego content marketingu. Warto jednak pamiętać, że publikowane na blogu zewnętrznym treści muszą być bardzo wysokiej jakości.

Bardzo ważna jest ich wartość dla czytelnika. Muszą być na tyle wciągające, ciekawe i pomocne, by osoba czytająca zechciała przejść dalej – kliknąć w podlinkowane frazy. Wpisy nie powinny zbyt dotyczyć usługi/produktu, które promujesz. To raczej treści „naokoło” produktu, czasami nie muszą  o nim nawet wspominać. Wtedy będą bardziej wiarygodne dla czytelników, a to znacznie przekłada się na sprzedaż.

Blog jako miejsce prezentacji i sprzedaży produktów

Niektóre branże wykorzystują zewnętrzne blogi do prezentacji swoich wyrobów. Dotyczy to zwłaszcza rękodzielników, lecz także artystów czy osoby wykonujące kreatywne produkty. Najczęściej jest to rozwiązanie dla osób nie mających sklepu online albo takich, które tworzą coś raz na jakiś czas. Blog może służyć jako miejsce prezentacji, może być w nim także link do aukcji internetowej produktu.

W ten sposób można promować swoją sztukę, tworzoną własnoręcznie biżuterię, ozdoby czy upominki. Bardzo często taki blog staje się portfolio, by nowi klienci mogli znaleźć wzór, który najbardziej im się podoba i zamówić coś podobnego. Link do tego rodzaju bloga można zamieścić w profilach na portalach branżowych czy na aukcjach internetowych.

Własny blog, czyli budowanie własnej marki

Warto wspomnieć także o tym, że blog może posłużyć jako miejsce do budowania własnej marki. Najczęściej nie jest powiązany ze stroną firmową, czasami wręcz po prostu nią jest. Ten rodzaj publikowania jest bardziej osobisty. W tym wypadku nie wypowiada się firma, ale jej lider (najczęściej właściciel i jedyny pracownik) i to wprost.

To najlepszy sposób na zaprezentowanie swoich poglądów czy sposobu pracy. Są to blogi merytoryczne, skupiające się wokół osoby eksperta, która opowiada o swoich przemyśleniach, przeżyciach i wiedzy. Tego rodzaju blog to najlepszy sposób na budowanie własnej marki. Warto dodatkowo go wypozycjonować i promować w mediach społecznościowych, by jak najwięcej osób miało do niego dostęp. Takie rozwiązanie jest idealne dla specjalistów, ekonomów, psychologów, lekarzy, coachów, tutorów, mentorów i osób zajmujących się edukacją i doradztwem w różnych dziedzinach.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *