Wartościowa treść jest dla firm bardzo ważna, to właśnie dzięki niej mają one szansę pozyskać nowych klientów, poznawać ich, a nawet budować z nimi relacje. Wszystko to jednak nie jest łatwe i wymaga pewnych umiejętności i doświadczenia, właśnie dlatego często przedsiębiorstwa decydują się na szukanie copywritera do współpracy.
Copywriter to właśnie taka osoba, która zajmuje się pisaniem tekstów, haseł reklamowych, opisów produktów i tak dalej. Ma ona zwykle lekkie pióro i potrafi tworzyć treści, które wpływają na klientów, na przykład na ich decyzje zakupowe. Czym dokładnie zajmuje się copywriter? Jak znaleźć copywritera do współpracy?
Kim jest copywriter?
Copywriter to taka osoba, której głównym zadaniem jest tworzenie treści. Treści te przyjmują różne formy, a mogą to na przykład być teksty, hasła reklamowe, teksty SEO, ciekawe opisy produktów, ogłoszenia lub scenariusze. Jednak nie jest to jedyne zadanie copywritera. Jest on również zaangażowany w proces kreacji. Współpracuje on właśnie z takim działem i jest na przykład obecny na nagraniach filmów reklamowych i nagrań do radia.
Copywriter, to osoba, która zwykle pracuje jako freelancer, w zaciszu swojego domu. To rozwiązanie jest szczególnie dobre dla osób, które łączą pracę z nauką. Może on też zostać zatrudniony w agencji marketingowej, w redakcji, w korporacjach bądź na samym początku może prowadzić własnego bloga. Dzięki podejmowaniu takich działań jak prowadzenie bloga, może on tworzyć swoje portfolio, które następnie przyda się w trakcie szukania pracy lub nowych zleceń.
Jak znaleźć copywritera do współpracy?
Znalezienie copywritera do współpracy to zadanie, które wymaga czasu. Nie powinno się podejmować współpracy z pierwszą lepszą osobą. W sieci ogłasza się bardzo dużo copywriterów oferujących swoje usługi, jednak nie każdy z nich wykonuje swoją pracę równie dobrze.
Jeszcze zanim zacznie się szukać odpowiedniego wykonawcy, trzeba samemu zastanowić się nad swoimi wymaganiami i potrzebami, tylko wówczas po ich ustaleniu, będzie możliwe znalezienie odpowiedniego copywritera do współpracy. Poniżej kilka wskazówek na jego szukanie:
- Rodzina i znajomi – na samym początku warto zapytać bliskich czy nie korzystali oni z usług copywritera. Możliwe, że znają oni osobę, która jest sprawdzona i zna się na tym co robi. Najlepiej wybierać właśnie takich copywriterów, którzy są zaufani i wiadomo, że ich praca jest wykonana rzetelnie.
- Agencje content marketingowe i firmy SEO/SEM – to właśnie tam można znaleźć copywritera do współpracy. Agencje te są specjalistami w swojej dziedzinie i właśnie specjalistów też zatrudniają. W tym przypadku trzeba liczyć się jednak z wyższymi kosztami niż w przypadku freelancerów. Jednak jest tutaj mniejsze ryzyko, że zlecenie zostanie wykonane z małą dokładnością.
- Media społecznościowe – w social mediach można znaleźć grupy, które zrzeszają copywriterów, których można tam znaleźć. Ogłaszają się tam lub odpowiadają na zapytania o wykonanie zlecenia. LinkedIn to też dobre miejsce, w którym można znaleźć wielu dobrych copywriterów.
Dobry copywriter, czyli jaki? O sztuce pisania tekstów reklamowych
Dobry copywriter to taka osoba, która jest kreatywna oraz posiada umiejętności interpersonalne i organizacyjne. Czym jeszcze powinien wyróżniać się copywriter?
- Lekkie pióro – copywriter powinien mieć lekkie pióro i biegle posługiwać się językiem, w którym pisze.
- Umiejętność zarządzania czasem – copywriterzy, tak jak to zostało wcześniej wspomniane, zwykle są freelancerami i pracują w domu, muszą więc mieć oni umiejętność zarządzania swoim czasem. Często wiąże się z dużą samodyscypliną. Praca w domu wiąże się z dużą ilością rozpraszaczy, dlatego też trzeba umieć skupić się na pracy, by na czas wykonać zlecenie.
- Terminowość – ten punkt łączy się nieco z poprzednim. Copywriter, który na czas wykonuje swoje zlecenia i który jest sumienny, na pewno będzie miał dużą ilość klientów.
Jak widać istnieje kilka cech i umiejętności jakie powinien posiadać dobry copywriter, warto więc w trakcie szukania zapytać o portfolio i zobaczyć czy styl pisania odpowiada własnym oczekiwaniom i potrzebom.