Korzyści z posiadania dobrego contentu?
Jest ich nieskończenie wiele, a popularność i dążenie największych do posiadania własnej treści jest najlepszą rekomendacją i potwierdzeniem tej skuteczności.
Wsparcie pozycjonowania/ruch na stronie
Content, który zamieszczamy na serwisach klientów jest idealnym wsparciem pozycjonowania. Dzięki systematycznemu rozbudowywaniu treści, Google zaczyna indeksować stronę internetową na coraz większą liczbę słów kluczowych. Strona zyskuje coraz większą widoczność. Im większa widoczność, tym większy ruch na stronie i liczba osób, które zapoznały się z Twoją ofertą.
Sprzedaż
Zwiększenie ruchu na stronie, powoduje, że coraz większa ilość osób poznaje Twoją markę. Im masz większą rozpoznawalność, tym większe zaufanie w oczach potencjalnych klientów. Zaufanie to ma wpływ na decyzje zakupowe.
Z kolei publikując artykuły na serwisach wydawców, zwiększacie zasięg informacji, które chcecie przekazać. Użytkownicy poznają Wasz przekaz, a następnie decydują o zakupie.
Budowanie wizerunku eksperta
Użytkownicy, którzy trafiają na Wasze teksty, poznają Was jako ekspertów. Dotyczy to zarówno informacji, które publikujecie na stronie, jak i tych publikowanych ogólnie w Internecie – na portalach. Jeśli osoby zainteresowane produktem/usługą z Waszej branży często trafiają na informacje sygnowane Twoją marką, to w jej oczach stajecie się ekspertem.
Częściej kupujemy od ekspertów, niż od firm przypadkowych – znalezionych z ogłoszenia.
Nieinwazyjny marketing
Działania content marketingowe, to działania które nie „atakują” odbiorcy swoim przekazem. To coś zgoła odmiennego – to treść, która pozwala się odnaleźć użytkownikowi. Dzięki temu, content nie jest odbierany jako reklama, a jako merytoryczna informacja, która daje użytkownikowi pewien zasób wiedzy i wskazuje konkretne rozwiązanie.
Budowanie marki
Content jest jednocześnie narzędziem, które buduje markę. Publikując merytoryczne informacje w Internecie, budując widoczność witryny tworzysz wartość, która jest nieoceniona z punktu widzenia finalnego odbiorcy. Dobrze i wystarczająco długo prowadząc tego typu działania, budujemy przewagę nad konkurencją, którą bardzo trudno jest zniwelować.
To właśnie content jest rzeczą, która pozwala być o krok dalej przed innymi.