Gdzie zaczyna się i gdzie kończy reklama? Współcześnie trudno odpowiedzieć na to pytanie, bo dzisiejszy świat pełen jest marketingowych przekazów, które niekoniecznie przypominają format promocji znany ze schematów telewizyjnych. Osoby z działów kreatywnych szukają coraz to nowych sposobów na to, żeby zainteresować odbiorców. Bo w dzisiejszym szumie informacyjnym o uwagę wcale niełatwo. Jak przykuwać uwagę i tworzyć skuteczne reklamy? Mamy dla Was krótki przewodnik po świecie kreatywnego marketingu.
Celuj precyzyjnie, komunikuj skutecznie
Kreatywność, kreatywnością, ale zanim przejdziemy do radosnego procesu twórczego w marketingu, powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Przede wszystkim do kogo chcemy dotrzeć z naszym komunikatem reklamowym oraz jakie cele maja zostać osiągnięte. Pozwoli nam to dostosować metody przekazu do założeń kampanii i zwiększyć jej efektywność.
Kreacja, o której się nie zapomina
Kreatywność w reklamie to niestandardowe myślenie o produkcie. Dlatego planując kampanię warto odważyć się wyjść poza utarte schematy i pokazać coś wyjątkowego. Na przykład ekstremalną wizję tego, co stanie się, jeśli odbiorcy nie będą korzystać z Waszego produktu. Można też postawić na metaforę i nie wszystko przedstawiać wprost. Dzisiaj odbiorcy reklam są coraz bardziej wymagający i oczekują marketingu w formie pewnej gry, a nie podaniu na tacy prostego komunikatu. Oczywiście wszystko zależy od grupy docelowej i celów, które chcemy osiągnąć. Real time marketing to też świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania i granie na emocjach odbiorców. Dlatego skuteczna reklama to może być też taka, która odnosi się do aktualnych wydarzeń, o których się mówi. Wystarczy odnieść się do nich w niestandardowy sposób w ramach kampanii i czekać na miliony reakcji.
Wszystko zaczyna się od pomysłu
Kreatywny pomysł to tylko połowa drogi, bowiem w zależności od jego formy, powinniśmy w dalszym etapie realizacji dostosować odpowiednie kanały dystrybucji treści. Social media, kampanie digitalowe, prasa, czy radio, telewizja, outdoor to tylko niektóre z popularnych narzędzi komunikacji, które zapewniają szerokie zasięgi. W dużym stopniu ich wybór zależy nie tylko od grupy docelowej, produktu i pomysłu na przeprowadzenie kampanii, ale również od budżetu, którym dysponujemy. O ile w przypadku kampanii internetowych, możemy zacząć reklamować się już od przysłowiowej stówki, to w przypadku działań radiowych, czy telewizyjnych próg wejścia jest znacznie wyższy. W każdym z tych przypadków, jednak pomysł i konsekwencja w realizacji jest kluczowa.