Ze znalezieniem doskonałego specjalisty do sprawy marketingu jest trochę tak, jak z odnalezieniem drugiej połówki. Jest to wyzwanie, do którego potrzebna jest nie tylko wiedza z zakresu HR, ale również łut szczęścia. Niemniej, żeby znaleźć fachowca do spraw promocji, trzeba proces poszukiwań po prostu rozpocząć. Chcemy Wam to zadanie nieco ułatwić, dlatego przygotowaliśmy skrócony rysopis marketingowca doskonałego.
Król kreatywności
Marketing to przede wszystkim działania kreatywne. Wymyślanie, niestandardowe myślenie, odwaga w tworzeniu innowacyjnych wizji reklamowych – to wszystko w tym fachu jest absolutnie niezbędne. Marketingowiec to osoba o niebanalnym spojrzeniu na swoją pracę. Dlatego prowadząc procesy rekrutacyjne pracowników do działu promocji poszukuj przede wszystkim osób o nieskrępowanej wyobraźni i nieograniczonej wizji twórczej.
Analityk doskonały
Swoboda twórcza w marketingu to ważny aspekt, jednak musi iść ona w parze z analitycznym podejściem do realizowanych projektów. Bowiem nawet najbardziej kreatywna kampania marketingowa potrzebuje analizy oraz określenia jej wskaźników efektywności. Dlatego Twój doskonały marketingowiec musi znać tajniki Excela i Google Analytics. A w oparciu o te istotne narzędzia, powinien wyciągać precyzyjne wnioski.
Mistrz strategii
Marketing zarówno w kanale online, jak i offline potrzebuje solidnej strategii, która będzie kompilacją naszych celów, możliwości i budżetów. Dlatego swoboda twórcza musi być w tym wypadku poparta stabilnymi fundamentami w postaci planu marketingowego. Dlatego marketingowiec idealny to również świetny strateg, który potrafi przeprowadzić analizę konkurencji i opracować metody, żeby tę kongruencję wyprzedzić.
Wirtuoz słowa
Reklama to przede wszystkim słowa – pisane, czytane, recytowane, czy narysowane (w przypadku bannerów i kreacji graficznych). Dlatego skuteczny specjalista do spraw marketingu powinien wyróżniać się lekkością wyrażania myśli. Nie mówimy oczywiście, że marketingowiec samodzielnie będzie musiał tworzyć artykuły, czy kreacje graficzne, bowiem w rozbudowanych działach marketingu zwykle tymi czynnościami zajmują się specjaliści w tym zakresie. Jednak żeby przedstawić swoją wizję reklamy lub artykułu grafikowi, czy copywriterowi, potrzebna będzie lekkość wyrażania myśli. Dlatego tak ważne jest to, żeby skuteczny marketingowiec nie miał problemu z używaniem języka polskiego.
Dyspozycyjny marketingowiec pilnie potrzebny
Reklama to nieokiełznana siła, która cechuje się nieprzewidywalnością. Dlatego działy marketingu nie zawsze pracują w określonych porach, a o nadgodziny w tym fachu nietrudno. Warto, więc na etapie rekrutacji poszukać osób, które będą w stanie pracować projektowo zawsze wtedy, kiedy zajdzie taka potrzeba. Nie znaczy to oczywiście, że marketingowiec to osoba nie korzystająca z uroków weekendów, czy urlopów. Wszystko jest kwestią odpowiedniej organizacji pracy.