Gdyby stworzyć przewodnik idealnego marketera, z pewnością istotny element tej publikacji stanowiłby rozdział dotyczący najczęściej popełnianych błędów w marketingu. Jednak czas każdego adepta sztuki reklamy jest znacznie ograniczony i często brakuje możliwości czytania opasłych publikacji. Dlatego przygotowaliśmy dla Was przegląd błędów, których należy unikać w marketingu w pigułce. Zapraszamy do lektury!
Wizja to początek wszystkiego!
Wiele osób marketing traktuje, jako dodatek do działań biznesowych i zdecydowanie ceni sobie pracę w tym zakresie w formie improwizacji. To poważny błąd, bowiem skutkuje nieprzemyślanym wydawaniem budżetu, co przekłada się na brak efektywności kampanii. Dlatego warto na działania reklamowe patrzeć strategicznie i nie pozwalać sobie na spontaniczność. Stabilną wizję marketingu pozwoli stworzyć ścisłe określenie grupy docelowej oraz spisanie celów naszych działań. Dzięki temu prowadzone kampanie będą bardziej kaloryczne, co będzie miało odzwierciedlenie w wzrostach sprzedaży.
Znajdź złoty środek
Marketing nie lubi przesady, dlatego zbyt nachalnie prowadzone działania reklamowe mogą przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Najlepiej jest to widoczne na przykładzie wysyłania mailingu reklamowego, który często traktowany jest, jako spam przed odbiorców. Jak, więc znaleźć złoty środek? Przede wszystkim istotna jest ważna segmentacja odbiorców naszych komunikatów reklamowych, w efekcie ci, których nie interesuje nasza oferta nie będą bombardowani treściami marketingowymi, a my nie będziemy przepalać budżetu. Ponadto ważna jest optymalizacja kampanii oraz przygotowanie odpowiednich kreacji, które będą zachęcać, a nie męczyć odbiorców. W zachowaniu złotego środka w działalności reklamowej przydatna będzie bieżąca analiza prowadzonych działań i analizowanie wszelkich odchyleń w kontekście rosnącego współczynnika odrzuceń, czy lawinowej wypiski z newslettera.
Brak konsekwencji
Marketing to wielość różnych działań i zdarzeń, dlatego praca nad jedna konwersją wymaga często kilku inicjatyw. Często nadmierna impulsywność i zbyt częsta zamian strategii działania może uniemożliwić stawianie właściwych hipotez i wyciąganie istotnych wniosków. Dlatego ważne jest to, żeby działania reklamowe prowadzić konsekwentnie i nawet jeśli istnieje konieczność zmiany ich formy, nie rezygnować całkowicie z marketingu. Bowiem pozorna oszczędność może w tym przypadku przynieść negatywne skutki. I to zarówno w przypadku tradycyjnych biznesów offline, jak i działalności z zakresu e-commerce.
Rób to dobrze
Nie sztuką jest prowadzić jakiekolwiek marketing, istotne jest to, żeby robić to dobrze. Dlatego na każdym etapie planowania kampanii poprzez kreowanie komunikacji i grafiki, powinniśmy zadbać o jakość prowadzonych działań. Nie tylko pozytywnie wpłynie to na słupki sprzedażowe, ale również będzie miało wpływ na kreowanie stabilnego wizerunku naszego brandu.