Pozycjonowanie przez bloga, na czym polega? Obecnie wiele osób decyduje się na prowadzenie działalności w Internecie. Mogą to być różne rodzaje działalności. Jedną z najpopularniejszych jest prowadzenie własnych profili w social mediach, vlogowanie, czyli prowadzenie marketingu treści za pomocą video oraz prowadzenie bloga. Wszystkie te działalności są prowadzone w celu kontaktowania się z klientami i zdobywania nowych. Jak wiadomo, jeśli nie będzie ich przybywać to prowadzenie tych działań będzie całkowicie pozbawione sensu. Pojawia się wówczas pojęcie pozycjonowanie przez bloga. Co ono oznacza i na czym polega?
W jakim celu można założyć bloga?
Pozycjonowanie przez bloga powinno zostać przemyślane po tym jak ustalony będzie cel istnienia danego bloga czy to osobistego czy firmowego. Jeśli nie będzie wiadomo w jakim celu został on założony jego istnienie nie będzie trwało długo. W jakim celu można w takim razie założyć bloga?
- W celu zwiększenia wartościowego ruchu – ten cel zwykle pojawia się w trakcie prowadzenia bloga firmowego. Dzięki niemu możliwe będzie zwiększenie wartościowego ruchu na stronie lub w sklepie. Natomiast czym jest wartościowy ruch, są to takie osoby, które wpisują w wyszukiwarkę internetową słowa kluczowe, które pasują do prowadzonej działalności przez daną firmę. Pozycjonowanie przez bloga pozwala zwiększyć widoczność na wybrane słowa kluczowe i jednocześnie docierać do potencjalnych klientów. Frazy kluczowe można zróżnicować na transakcyjne i informacyjne. Tworząc treści poradnikowe zoptymalizowane na frazy informacyjne, możliwe będzie zdobycie klientów szukających rozwiązania swoich problemów przy jednoczesnym zaprezentowaniu im swojej oferty.
- Pozyskanie wartościowych klientów – cel ten związany jest z poprzednim. Jeśli uda się pozyskać wartościowy ruch na stronie poprzez pozycjonowanie przez bloga, możliwe będzie zamienienie tych zainteresowanych osób w aktywnych klientów. Aby tak się stało warto zastosować promocję swoich produktów, można tego dokonać poprzez wstawianie banerów lub zdjęcia, które będą przykuwały uwagę. Kolejnym dobrym pomysłem będzie Call To Action, czyli wezwanie konsumenta do działania, którym może być natychmiastowe dokonanie zakupu. Do takiej czynności zwykle zachęci kod rabatowy lub promocja ograniczona czasowo.
- Dostarczanie wiedzy klientom – to kolejny cel prowadzenia bloga firmowego. Na takiego bloga można dodawać różne ciekawe informacje, które będą dotyczyły prowadzonej działalności. Można także umieszczać linki z artykułów blogowych do podstron powiązanych, które sprzedają na przykład kategorię i produkty.
Pozycjonowanie prze bloga – jak to zrobić?
Pozycjonowanie przez bloga wymaga zwrócenia uwagi na pewne istotne kwestie, które są w pewien sposób powiązane z uruchomieniem, prowadzeniem i promowaniem bloga w wyszukiwarce internetowej. A są to:
- Hosting – hosting jest miejscem na serwerze, które połączone jest z siecią Internet.
W tym przypadku bardzo ważna jest szybkość i niezawodność, dlatego też wybierając usługodawcę bez wątpienia należy zwrócić uwagę na transfer, pojemność dysku, stabilność i dostępność serwerów oraz cenę. Hosting jest bardzo ważny dla pozycjonowania i działania strony. Wolne serwery mogą, źle wpływać na czas ładowania się witryny. - Wybór miejsca, na którym zostanie umieszczony blog – bloga można umieścić w katalogu, w subdomenie lub osobnej domenie. Wybór miejsca zależy od osoby, która go tworzy. Większość z nich wybiera katalog. Kolejnym wyborem do podjęcia jest system zarządzania treścią. Ta decyzja może być trudna do podjęcia, ponieważ istnieje bardzo dużo systemów.
- Pozycjonowanie WordPress – aby móc rozpocząć blogowanie należy wybrać system, który będzie często aktualizowany i bezpieczny. Tak jak właśnie WordPress. Można go zainstalować na własnym serwerze. W momencie, gdy zostanie on już zainstalowany można wybrać motyw. Motyw jest to zestaw szablonów, które możliwe są do wybrania dla strony głównej oraz podstron bloga.
Pozycjonowanie przez bloga – jakie może dawać efekty?
Pozycjonowanie przez bloga ma bardzo dużo zalet. Jednak największą z nich może być fakt, że po kilku miesiącach można zdobyć pierwszą pozycję na średniej trudności frazy. Warto więc odpowiednio zaangażować się w owe pozycjonowanie. Należy odpowiednio przeprowadzić analizę techniczną i wyeliminować wszystkie błędy pojawiające się na stronie internetowej. Dzięki temu możliwe będzie jej sprawniejsze funkcjonowanie.