Site Overlay

Skuteczny marketing w social mediach

Media społecznościowe rozwijają się dziś szybciej niż kiedykolwiek wcześniej i cieszą się także większą popularnością ze strony Internautów. Wiedzą o tym doskonale firmy i marki, które nieustannie inwestują w marketing w social mediach. Odpowiednia strategia, wybór kanału i targetu mogą bowiem sprawić, że marketing w social mediach przyniesie im wiele korzyści…

Marketing w social mediach – jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz

Większość z nas nie wyobraża sobie obecnie życia bez dostępu do Internetu. Zwłaszcza większość młodych ludzi deklaruje, że korzysta z niego codziennie. A to właśnie oni najczęściej robią zakupy online i są grupą bardzo podatną na marketing w social mediach. Media społecznościowe są zatem świetnym sposobem dotarcia do interesującego nas targetu.

Żeby jednak marketing w social mediach przyniósł nam faktyczne korzyści, musimy dobrze zastanowić się, z których kanałów warto skorzystać. Założenie profilu na Instagramie sprawdzi się w przypadku, gdy np. sprzedajemy ubranka dla dzieci albo chcemy wypromować własną książkę. Gdy jednak udzielamy porad prawnych i szukamy potencjalnych odbiorców, ta platforma może się już nie sprawdzić…

Potęga Facebooka

Facebook a działania marketingowe

Facebook to wciąż jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Zaczynając marketing w social mediach, warto mieć to na uwadze. Skuteczną reklamę możemy osiągnąć dzięki takim funkcjom jak np. grupy, strony i słynny lajk, czyli ”lubię to”. Do tego może wykorzystać hasztagi, posty sponsorowane i specjalne kampanie. Dotarcie do grona użytkowników o podobnych zainteresowaniach, staje się więc banalnie proste. Łatwo także możemy poznać ich upodobania i wdrążyć odpowiedni, marketingowy przekaz.

Potencjał Instagrama

Reklama na Instagramie to doskonały pomysł, jeżeli chcemy powiększyć grono naszych odbiorców. Nie od dziś bowiem wiadomo, że ludzi żyją obrazami a instagramowy ”kafelek” jest w stanie dotrzeć do nich szybciej niż rozbudowany post czy grafika na Facebooku. Co więcej, na Instagramie możemy liczyć na większe zaangażowanie ze strony użytkowników. Influencerzy chętnie bowiem promują dane produkty na tym portalu.

Niezawodny Youtube i Tik-Tok

Instagram a marketing w sieci

Te dwa portale to kolejne miejsca, gdzie skutecznie możemy wykorzystać marketing w social mediach. W przypadku tych platform istotna role odgrywają filmiki. Przy niewielkim nakładzie pracy, możemy ocieplić wizerunek firmy, przedstawić w atrakcyjny sposób produkty czy nawiązać relację z potencjalnymi odbiorcami.

LinkedIn też nie jest zły

Nie zapominajmy, że marketing w social mediach to także np. LinkedIn. Portal ten to coraz popularniejsze miejsce do budowania świadomości własnej marki (zwłaszcza w przypadku poważnych firm). Dzięki niemu możemy nie tylko stworzyć sobie zamierzoną pozycję, ale także dotrzeć do znaczących i liczących się dla nas klientów.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *